Thursday, May 30, 2019

درباره روغن نارگیل و خواص آن چه میدانید ؟

۸ ویژگی ضروری که شما را به استفاده از روغن نارگیل الزام میکند


روغن نارگیل خوب است  یا بد ؟

پس از گذشت مدتها به جهت نقل قول های متفاوت هنوز بسیاری از افراد نمی دانند مصرف  روغن نارگیل مفید است یا مضر!

بر اساس تحقیقات دکتر جاش آکس ، روغن نارگیل به ۸ دلیل استفاده از آن ضروری است و هیچگونه ضرری ندارد . سپس به سایر خواص و ویژگی های آن می پردازیم .



چربی سوزی قوی :

بر خلاف بسیاری از باور ها که روغن نارگیل چربی های بدن می افزاید ، این روغن به جهت دارا بودن برخی آنتی اکسیدان ها سبب از بین بردن چربی های اضافه بدن و در نتیجه جلوگیری از سکته های قلبی و  بیماری هایی که بر اثر چربی شکل می گیرند می کند .

 روغن نارگیل اصل

تقویت حافظه با روغن نارگیل :

به نقل از سایت دکتر آکس در تحقیقات به عمل آمده دانشگاه فلوریدا که بر روی ۷۷ نفر از زن و مرد هایی که دارای ضریب هوشی یونیک بودند ، پس از گذشت ۳ ماه و مصرف روغن نارگیل مشخص شد که ضریب هوشی یونیک آنها تا ۷ درصد بهبود پیدا کرده است .  پس از این تحقیقات ، طی آزمایشات بعدی پزشکان اعلام نمودند که این روغن میتواند به جلوگیری از ابتلا به آلزامیر نیز کمک کند خواص روغن نارگیل.


به تاثیرات روغن نارگیل نیز دقت کنید .

تاثیر بی نظیر آن بر روی بریدگی های بدن :

طی گزارشات دکتر جوش آکس مشخص گردید که ترکیب روغن نارگیل با آلوورا می تواند بر روی بریدگی های بدن معجزه کند . کافیست در صورت بریدگی سطحی قسمی از پوست مقداری آب آلوراء (‌ در صورت موجود ) را با روغن نارگيل ترکیب نموده و مقداری عسل خالص نیز به آن اضافه می کنیم . این ترکیب میتواند به سرعت سبب ترمیم و سلول سازی موضع آسیب دیده شود .

روغن نارگیل سرشار پتاسیم است :

دیگر دلایلی که استفاده از روغن نارگيل را برای ما ضروری نموده است سرشار بودن پتاسیم است . پتاسیم می تواند به بهبود عملکرد های زیر کمک شایانی کند :

  • پایین آوردن فِشار خون
  • کمک به هضم غذا
  • بهبود ریتم تپش قلب و جلوگیری از تاکی کاردی
  • بر انگیختن و تزریق انگیزه به اعصاب


 ویژگی ها و خواص روغن نارگیل اصل



۱-   مرطوب کنندگی روغن نارگيل :

از دیگر خواص روغن نارگیل اصل که بسیار جالب است این است که آنرا می توان مستقیماً روی پوست مالید در این صورت اثر عمیق مرطوب کننده آن روی پوست ملاحظه شود . این روغن برای قسمت های مشکل دار از بدن مانند پاها، آرنج ها و زانو ها بسیار مفید است  و این قسمت ها  را نرم می کند . بعد از حمام، در حالیکه هنوز بدن تان مرطوب است ، این روغن را روی تمام پوست بمالید تا رطوبت بدن حفظ شود  و قبل از خواب کمی از این روغن روی پوست صورت تان بمالید .





۲- استفاده از روغن نارگیل به عنوان ماسک مو :

همیشه باید به مو های بسیار فر یا وز رسیدگی کنید تا موها حالت بهتری بگیرند و فر های آن باز شود . ولی افرادی که مو های صاف و لخت دارند می توانند از مزایای روغن نارگيل بیشتر بهره ببرند به انتها و طول موهای تان روغن نارگيل بمالید و موهای تان را شانه بزنید تا به تمام قسمت ها روغن برسد و بطور مساوی بین موها تقسیم شود . مو های تان را داخل کیسه پلاستیکی ببندید و بگذارید روغن حداقل ۱۵ دقیقه به موهای تان نفوذ کند و سپس مو ها را شامپو بزنید و آبکشی کنید .این روش ویتامین رسانی کاملا طبیعی به مو را به همراه دارد . شما می توانید به جای اینکه از مواد شیمیایی که در قالب ویتامین و کراتین که برخی از آنها به موهای شما آسیب می رسانند از روغن نارگيل خالص استفاده کنید .


۳- استفاده و خرید از روغن نارگیل اصل به عنوان خمیر دندان :

 

اکثر خمیر دندان هایی که از فروشگاه ها می خریم، حاوی فلوراید هستند این ماده ای سمی است که منجر به نازایی، بیماری تیروئید و خونریزی داخلی و ضعیف نمودن لثه می شود شما می توانید خمیر دندانی طبیعی استفاده کنید .

No comments:

Post a Comment